Η προσδοκία του ταξιδιού

Θα προσπαθήσουμε να ταξιδέψουμε στο κυανού της τέχνης και του πολιτισμού, όπου εκείνο που βαραίνει περισσότερο στις εκτιμήσεις μας είναι ακριβώς η έλλειψη βαρύτητας. Θα προσπαθήσουμε να επικοινωνούμε με το τηλεγραφείο των σκέψεων, με γλώσσα που περνάει από το τρυπητό που αφήνει απ΄έξω τα απόφλουδα...Με την ελπίδα να υπάρξουν ρινίσματα χρόνου που θα ψιθυρίσουμε: Λίγο θέλω ακόμη για ν΄αποσπαστώ από το έδαφος και να παίξω με τις πατούσες μου μιαν άλλου είδους κιθάρα...

Η εντοπισμένη εδώ προσδοκία είναι η αλληλεπίδραση μας με επίγνωση της αδυναμίας, με φορείς αλληλεπίδρασης, αναγκαίους κατά τη Φυσική, σκέψεις, εικόνες, ήχους που προσφέρουν Αυτοί που μας δείχνουν πόσο λανθασμένα, ίσως, συλλάβαμε την δωρεά της ζωής. Έρανος σκέψεων, λοιπόν, ήχων που παράγουν εικόνες που δεν τις βλέπουν τα μάτια, εικόνων που παράγουν ήχους που δεν τους ακούν τα αυτιά, και μοιρασιά της συγκομιδής. Με τιμή στην ατίμητη τιμή αυτών των διαλεχτών της τέχνης και του πολιτισμού που απλόχερα τα προσφέρουν...

Ας ζήσουμε τουλάχιστον την προσδοκία του ταξιδιού, που είναι πιο σημαντική από την πραγματοποίησή του. . .


Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ...Λείπει... Λύπη









Στις 6 Μαρτίου του 1994, ο κινηματογράφος «Παράδεισος» έκλεισε...


Ζωή-χορός πάνω στο φτερό του καρχαρία...
Έβγαζε  στον άνεμο τη γλώσσα της και περνούσε...
Αλλού τη λέγανε Γιουδήθ, εδώ Μελίνα...






Μέσ᾿ σ παλάτια, πο σ σπήλια ντήχαν π᾿ τς μουσικς

κι
᾿ στράβαν π᾿ τ μέταλλα κα τ δεμένα φτα
,
στ
μάγουλά μου, πο κανες δν τ εδεν λιος, ο μοσκς

γλίστρααν μ
λάγγεμα πολ κα τ δάγκωναν σν χις

στ
ν κρουσταλλένια μου φων θαμπ γλιστροσε νότα.
Στν τεσσεροβασίλεφτη Γιουδαία γώ μουν Πηγή:

το
κόρφου μου τ᾿ μάραντα κα μοσκοβόλ κίτρα. 

σν τ φλόγα το κορμιο μου λλη δὲ γνώρισεν Γ,

σ
ν τς γκάλης μου μεστ καμι δν πρχε σιγή. 

ρωτάς μου νίκαγε τ Ρώμη τ  νικήτρα. . .
Σκοτάδια τανε μέσα μου, ξέρα μεγάλη κι᾿ μμουδι

κα
στ γλυκ τ χείλια μου πικρ πολ τ γέλια.

Κα
μο τινάζαν ξαφνα τ᾿ γνώστου φόβοι τν καρδι

κα
μο κοβόταν ναπνι μέσ᾿ σ φορέματα φαρδιά-

-π᾿ το θριάμβου τν κορφ μακρι βλεπα συντέλεια.
Δν ταν ξαφνη στραψιά. Τοτο συνέβη ργά, σιγά. . 

ραος δν σουν, τίποτα δν εχες πάνω σου ξο!

Κοίταγες χάμου τ
χαλίκια, ς μίλαγες σιγ κι᾿ ργά.

Τ
ν τρίτη τέταρτη φορν ρχισε νος μου ν ριγ,

κι
᾿ ς σήκωσες τ μάτια σου, δ βάσταα ν κοιτάξω.
Κι᾿ νιωσα ρμ συγκράτητη στ πόδια σου ν κυλιστ.

Ε
δα ν σειέται μέσα μου ψυχ παρθένα ς τώρα.

Τ
ν ετυχία τ γνώρισα στ δόσιμο χωρς μιστό,

τ
λευτεριά-στ σκλάβωμα σ κάποιο δανικ σωστ

κα
τν πέρτατ᾿ δον στν πόνον,-ξια γνώρα.
Κα στος φτωχος μοιράζοντας τ πάρχοντά μου 

(σημικά,  διαμαντικά, μεταξωτά, μπαξέδες κα παλάτια)

τ
βήματά σου κλούθησα, πο κι᾿ ν τ σβηοσε ταχτικ

στ
ν μμ᾿ γέρας το βραδιο, σ φτα μένανε γλυκ
 

γι πάντα σ᾿ μμο κα ψυχ κα σ᾿ κος κα μάτια.

Πράματα νέα δν λεγες κι᾿ οτε, μ λόγια νέα, παλιά.

 π πολλος κι᾿ π καιρος λα ταν επωμένα.

Μά
χες τ δύναμη ν᾿ κος τν ορανν τ σιγαλι

κι
᾿ λα γι σένα (κι᾿ ψυχα κι᾿ νθρωποι) διάφανα γιαλι

κα
διάφαν᾿ καρδι το Θεο γι σένα - κα γι μένα!
Κανες (κα πλήθη κα σοφο κα μαθητάδες κα γονιοί)

δ
ν ξάνοιγε τ σπαραγμ στ θάματά σου πίσω.

Κι
᾿ ν πρόσμενες τ λυτρωμό σου π τν δικη θανή, 

γ μονάχα τό νιωσα, πο μουνα λάσπη κα κοινή,

πόσο, Χριστέ
σουν νθρωπος! Κι᾿ γ θ σ᾿ ναστήσω!


                                                                            ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ






Αβλαβές είναι μόνο το άβιο.
Απόδειξη τι καπνό φουμάρει
εκ γενετής η ανυπαρξία. Έπαθε τίποτα;

Μερκούρη... Χατζιδάκης...Βάρναλης...

Θα απορούν, πως χάθηκε τόσο χρυσάφι,  πως σκούριασε το ασκούριαστο,
πως χάθηκε η αυτοεκτίμηση ενός ολόκληρου λαού σε λίγα χρόνια...

Ευτυχώς, γι΄αυτούς, έφυγαν νωρίς...Αντέχεται τόση φτήνια...


Κι όμως...











Aπό: Hanna-@ντώνυμος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου