Η προσδοκία του ταξιδιού

Θα προσπαθήσουμε να ταξιδέψουμε στο κυανού της τέχνης και του πολιτισμού, όπου εκείνο που βαραίνει περισσότερο στις εκτιμήσεις μας είναι ακριβώς η έλλειψη βαρύτητας. Θα προσπαθήσουμε να επικοινωνούμε με το τηλεγραφείο των σκέψεων, με γλώσσα που περνάει από το τρυπητό που αφήνει απ΄έξω τα απόφλουδα...Με την ελπίδα να υπάρξουν ρινίσματα χρόνου που θα ψιθυρίσουμε: Λίγο θέλω ακόμη για ν΄αποσπαστώ από το έδαφος και να παίξω με τις πατούσες μου μιαν άλλου είδους κιθάρα...

Η εντοπισμένη εδώ προσδοκία είναι η αλληλεπίδραση μας με επίγνωση της αδυναμίας, με φορείς αλληλεπίδρασης, αναγκαίους κατά τη Φυσική, σκέψεις, εικόνες, ήχους που προσφέρουν Αυτοί που μας δείχνουν πόσο λανθασμένα, ίσως, συλλάβαμε την δωρεά της ζωής. Έρανος σκέψεων, λοιπόν, ήχων που παράγουν εικόνες που δεν τις βλέπουν τα μάτια, εικόνων που παράγουν ήχους που δεν τους ακούν τα αυτιά, και μοιρασιά της συγκομιδής. Με τιμή στην ατίμητη τιμή αυτών των διαλεχτών της τέχνης και του πολιτισμού που απλόχερα τα προσφέρουν...

Ας ζήσουμε τουλάχιστον την προσδοκία του ταξιδιού, που είναι πιο σημαντική από την πραγματοποίησή του. . .


Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017


*


 "Στις άκρες των δρόμων,

 τα νερά της βροχής κατηφόριζαν με δύναμη 

ακολουθώντας την αιώνια φυσική ροή των πραγμάτων.

 Άλλοτε, λίμναζαν στις χαίνουσες γωνίες

 ή μέσα στην λάσπη

 -που έκρυβε καλά όλα τα μυστικά τους,

 μην τυχόν και εκείνα χαθούν 

εξαιτίας κάποιου απρόσμενου παιχνιδίσματος.


 Όλοι οι παλιοί μου φίλοι με χαιρέτησαν εγκάρδια,

 μου χάρισαν το χαμόγελό τους 

-τα χέρια τους την ίδια στιγμή 

βύθιζαν το μαχαίρι με τόση ευκολία στη σάρκα μου-


 Ύστερα, κοιτούσα μέσα απ' τα ανθρώπινα μυωπικά μάτια του έρωτα

 και τα χωλά, της ζωής μου βήματα

 που έσερναν το χορό

 - μ' ακολούθησαν.


 Έτσι όλη μου η ζωή εξαντλήθηκε στις σκιές

 που πάνω στους τοίχους ζουν την ιδιωτική τους ζωή,

 τόσο δίπλα σε εμάς, μα τόσο μακριά μας

 μέσα στο απρόσωπο κι ανέκφραστο της ύλης. 


 Τέλος, τα χαρτιά που έφεραν την υπογραφή μου με δίκασαν 

ένα χειμωνιάτικο απόγευμα σ' ένα άδειο προαύλιο 

και όπως ένας αυστηρός δικαστής 

μου φώναξαν: Εις θάνατον! 

και όπερ εγένετο."

Αναφαίρετα δικαιώματα / Τάσος Μαλεσιάδης

(από τον τοίχο Pause)






(*έργο του Χρήστου Μπόκορου)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου