Η προσδοκία του ταξιδιού

Θα προσπαθήσουμε να ταξιδέψουμε στο κυανού της τέχνης και του πολιτισμού, όπου εκείνο που βαραίνει περισσότερο στις εκτιμήσεις μας είναι ακριβώς η έλλειψη βαρύτητας. Θα προσπαθήσουμε να επικοινωνούμε με το τηλεγραφείο των σκέψεων, με γλώσσα που περνάει από το τρυπητό που αφήνει απ΄έξω τα απόφλουδα...Με την ελπίδα να υπάρξουν ρινίσματα χρόνου που θα ψιθυρίσουμε: Λίγο θέλω ακόμη για ν΄αποσπαστώ από το έδαφος και να παίξω με τις πατούσες μου μιαν άλλου είδους κιθάρα...

Η εντοπισμένη εδώ προσδοκία είναι η αλληλεπίδραση μας με επίγνωση της αδυναμίας, με φορείς αλληλεπίδρασης, αναγκαίους κατά τη Φυσική, σκέψεις, εικόνες, ήχους που προσφέρουν Αυτοί που μας δείχνουν πόσο λανθασμένα, ίσως, συλλάβαμε την δωρεά της ζωής. Έρανος σκέψεων, λοιπόν, ήχων που παράγουν εικόνες που δεν τις βλέπουν τα μάτια, εικόνων που παράγουν ήχους που δεν τους ακούν τα αυτιά, και μοιρασιά της συγκομιδής. Με τιμή στην ατίμητη τιμή αυτών των διαλεχτών της τέχνης και του πολιτισμού που απλόχερα τα προσφέρουν...

Ας ζήσουμε τουλάχιστον την προσδοκία του ταξιδιού, που είναι πιο σημαντική από την πραγματοποίησή του. . .


Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015


Ω γλυκύ μου έαρ...




«Άλλος» σημαίνει διαφορά. Αλλιώς δεν θα μπορούσε να είναι «άλλος». Αυτή η διαφορά όμως δεν είναι μόνο εκτός. Είναι και στην καρδιά του ασυνειδήτου και είναι συνδεδεμένη με τον «εαυτό». «Άλλος» σημαίνει και φόβο, ακριβώς επειδή είναι «άλλος». Υπάρχει στενή σχέση ανάμεσα στο μίσος και στο φόβο. Η επιθυμία να αφανίσουμε τον «άλλον» ξεκινά από το άγχος του υποκειμένου για τη δική του διάλυση και τον αφανισμό. Αυτός ο φόβος είναι που καθιστά το «άλλον» τόσο απειλητικό. Σύγχρονα ψυχαναλυτικά ρεύματα, που εντάσσουν την ιστορία στην ανάλυση των ψυχικών μηχανισμών και το ψυχικό στην ανάλυση ιστορικών και κοινωνικών φαινομένων, επισημαίνουν ότι σε συνθήκες –συμβολικής ή πραγματικής– βίας, αντί ο εσωτερικός «άλλος» να αποτελεί πηγή παραμυθίας, προσλαμβάνεται ως απειλητικός και δαιμονοποιείται. Και, βεβαίως, τότε είναι που μετατρέπεται σε αντικείμενο επίθεσης. Σταδιακά, κτίζεται μια δηλητηριώδης αίσθηση της ετερότητας και εγκαθίσταται μια εσωτερική ερημία. Το υποκείμενο βυθίζεται στο μίσος για τον «άλλον», στο μίσος για όλο τον κόσμο, στο μίσος για τη διαφορά, στο μίσος για το μίσος, στη βία.

Απόσπασμα από κείμενο της Θάλειας Δραγώνα


O πρόσφυγας δεν είναι ο μοναδικός "άλλος".
Υπάρχουν τόσοι άλλοι "άλλοι".
Όλοι είμαστε "άλλοι" για κάποιους
και κάποιοι είναι "άλλοι" για μας.
Είμαστε όλοι πρόσφυγες και δυνάστες.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου