Η προσδοκία του ταξιδιού

Θα προσπαθήσουμε να ταξιδέψουμε στο κυανού της τέχνης και του πολιτισμού, όπου εκείνο που βαραίνει περισσότερο στις εκτιμήσεις μας είναι ακριβώς η έλλειψη βαρύτητας. Θα προσπαθήσουμε να επικοινωνούμε με το τηλεγραφείο των σκέψεων, με γλώσσα που περνάει από το τρυπητό που αφήνει απ΄έξω τα απόφλουδα...Με την ελπίδα να υπάρξουν ρινίσματα χρόνου που θα ψιθυρίσουμε: Λίγο θέλω ακόμη για ν΄αποσπαστώ από το έδαφος και να παίξω με τις πατούσες μου μιαν άλλου είδους κιθάρα...

Η εντοπισμένη εδώ προσδοκία είναι η αλληλεπίδραση μας με επίγνωση της αδυναμίας, με φορείς αλληλεπίδρασης, αναγκαίους κατά τη Φυσική, σκέψεις, εικόνες, ήχους που προσφέρουν Αυτοί που μας δείχνουν πόσο λανθασμένα, ίσως, συλλάβαμε την δωρεά της ζωής. Έρανος σκέψεων, λοιπόν, ήχων που παράγουν εικόνες που δεν τις βλέπουν τα μάτια, εικόνων που παράγουν ήχους που δεν τους ακούν τα αυτιά, και μοιρασιά της συγκομιδής. Με τιμή στην ατίμητη τιμή αυτών των διαλεχτών της τέχνης και του πολιτισμού που απλόχερα τα προσφέρουν...

Ας ζήσουμε τουλάχιστον την προσδοκία του ταξιδιού, που είναι πιο σημαντική από την πραγματοποίησή του. . .


Τρίτη 5 Μαΐου 2015





...και τα τέρατα έπαιρναν την όψη ανθρώπου

Τόσο εύλογο το Ακατανόητο

Οδυσσέας Ελύτης


Η δολοφονία του παιδιού και ο τρόπος  διεκπεραίωσης του εγκλήματος από τον πατέρα δεν χωράει στο μυαλό, δεν αντέχεται...Προκαλεί, όχι αδικαιολόγητα, το Ακατανόητο ακόμη και αναστολή στο μυαλό του Πολίτη των επιχειρημάτων για την κατάργηση της Θανατικής Ποινής...Δεν αντέχεται...Αλλά! Σε ένα υπαρκτό κράτος οι Δικαστές αποδίδουν Δικαιοσύνη, ανεξάρτητα από το πόσο επαχθές είναι το έγκλημα και όχι οι δικαιολογημένα αγανακτισμένοι Πολίτες. Το κράτος οφείλει να εξασφαλίζει στο ανθρωπόμορφο τέρας τη Δίκαιη Δίκη.  


Αναφερόμενος στον παιδοκτόνο, ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη εξήγησε στον REAL FM ότι: «Συνήθως, ξέρετε, αυτοκτονούν ή έχουν κάποιον βίαιο θάνατο από αλλού. Δεν αντέχεται αυτό ούτε από τον ίδιο που το έκανε, ούτε από τη σύζυγο. Δεν αντέχεται αυτό». Ο κ. Πανούσης συνέχισε λέγοντας ότι "για τέτοια επαχθή εγκλήματα υπάρχει ένας κώδικας τιμής μέσα στις φυλακές, εντός ή εκτός εισαγωγικών. Άρα γι’ αυτό σας είπα ότι εγώ νομίζω ότι σε αυτές τις περιπτώσεις πολύ γρήγορα θα έχουμε το θάνατο και του ίδιου του δράστη». Δεν αντέχεται αυτό! Για τους πολίτες, ναι. Υπάρχουν πράγματα που δεν αντέχει η Πολιτεία, η Δικαιοσύνη και αφήνει την κάθαρση στους ποινικούς;

Σαφώς εννοεί τη δολοφονία του από άλλους κρατουμένους. Αντιμετωπίζει δηλαδή τη δολοφονία του φυλακισμένου-τέρατος ως αναμενόμενη ο Υπουργός, Καθηγητής Πανεπιστημίου, Εγκληματολόγος! Πολύ γρήγορα θα έχουμε το θάνατο...Αποδέχεται, δηλαδή, ότι δεν θα αποδώσει δικαιοσύνη ο θεσμικός φορέας αλλά οι υπόλοιποι φυλακισμένοι, με τον Κώδικα Τιμής των Φυλακών, όπως είπε, έχει δε προεξοφλήσει την απόφαση: Θάνατος. Πριν λίγους μήνες είχε δολοφονηθεί δολοφόνος-τέρας από σωφρονιστικούς υπαλλήλους εκδικούμενοι τη δολοφονία συναδέλφου τους... 

Παραδέχεται ο Διανοούμενος Υπουργός ότι δεν υπάρχει κράτος! Δεν υπάρχει πολιτισμένο κράτος...Προβλέπει ένα έγκλημα, αισθάνεται δικαιωμένος που το προβλέπει και δεν φαίνεται να χαλιέται αν συμβεί...Φαίνεται λίγο πολύ να θεωρεί φυσικό γεγονός την τιμωρία βάσει του Κώδικα Τιμής των Φυλακών σε περιπτώσεις επαχθών εγκλημάτων. Πόσο παράλογο είναι να πει κανείς ότι οι δηλώσεις του μπορούν να εκληφθούν από ανεγκέφαλους της εφαρμογής του Κώδικα Τιμής των Φυλακών ως παρότρυνση προς αυτούς να αποδώσουν τη δική τους Δικαιοσύνη για το επαχθές έγκλημα; Αλήθεια, ποιος καθορίζει τι είναι επαχθές έγκλημα οπότε αφήνεται ο δράστης στα χέρια αυτών που έχουν τελέσει ηπιότερα εγκλήματα; Αρχίζουμε να μοιάζουμε του τέρατος;  

Αν δεν μπορείς να ξεχωρίσεις εάν  δηλώσεις ανήκουν στον Μπάμπη το Σουγιά, στον Μήτσο τον Πεταλούδα ή σε Υπουργό υπάρχει πρόβλημα. Ιδιαίτερα εάν οι δηλώσεις θεωρούνται βάλσαμο ψυχής για τους πολλούς και έγιναν γι' αυτό. Μετά και τις δηλώσεις του ο Υπουργός δεν θα μας απογοητεύσει πλέον στο μέλλον. Γιατί δεν υπάρχουν πλέον προσδοκίες. 

  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου